Naturmøde: TV2 var med da plageånder blev til menneskeføde

Det var naturformidling i højeste gear, da skolebørn i dag tilberedte rågeunger sammen politikere i jægernes telt på Naturmødet i Hirtshals. Rågerne havde børnene selv været med til at skyde i Hjørring by i sidste uge. Se indslaget her.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard, Danmarks Jægerforbund

Børn tilbringer halvt så meget tid i naturen, som deres bedsteforældre gjorde, da de var børn. Det viser en undersøgelse, som Friluftsrådet har lavet sammen med Danmarks Naturfredningsforening.

Undersøgelsen stemmer fint overens med de erfaringer, som Danmarks Jægerforbund har på området – nemlig at børn i dag har en svagere tilknytning til naturen end tidligere.

Derfor satte Danmarks Jægerforbund emnet til debat i jægernes telt på Naturmødet.

TV2 Nord var med, og du kan deres indslaget med de friske børn her

Du kan også se TV2 Nords indslag fra selve reguleringsjagten fra Hjørring her