16. maj i medierne

Det var en ualmindelig glad dag for rigtig mange danske jægere i går, da bukkejagten gik ind. Det gav stor opmærksomhed fra flere af landets medier. Vi har samlet et lille udpluk her.

Offentliggjort den: 17. maj 2018
Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Den 16. maj er en traditionsrig og glad dag for mange danske jægere. Og de senere år er dagen også blevet foreviget i mange danske medier, der viser stor interesse for at dække de fantastiske naturoplevelser, som står i kø til jægerne fra tidligt om morgenen.

I år var TV2 Østjylland blandt andet med Danmarks Jægerforbunds naturvejleder Franz Holmberg på buejagt. DR's Vores Vejr viste også interesse for buejagten, og de var taget med projekt Bliv NaturligVis' projektmedarbejder Henrik Qvortrup Thygesen ud i skoven.

Herunder har vi samlet et lille udpluk af de danske mediers dækning af bukkepremieren.