Danmarks Jægerforbunds  forårsmarkprøve d. 1-4-2017.

Prøven havde 11 tilmeldte hunde og blev afviklet på terræner omkring Klemensker. Prøven blev afviklet på en flot solrig forårsdag under gode vind og færtfold, og det lykkedes da også hundene at finde fugle på de anviste terræner. Specielt i rapsmarkerne var der gode chancer for at finde både agerhøns og fasaner

Prøven blev afviklet med Poul Rikard Ebbesen som prøveleder og dommer var Jakob Poulsen fra Sønderjylland. Terrænleder Benny Christensen. Der var efter prøven ros til hundeførerne fra både prøveleder og dommer, for en god og positiv sportsånd i marken. Deltagerne kunne efter prøven, glæde sig over en god velorganiseret markprøve, på nogle gode terræner, og en god og konstruktiv kritik fra dommeren. Der var også stor tak til alle lodsejere som velvilligt stiller terræn til rådighed for både træning og afholdelse af prøver.

Flg. hunde blev præmieret:

Unghunde klasse.

Korthåret Hønsehund Korsbæk Lasse med Jesper Nielsen som fører.   2. Pr.

Korthåret Hønsehund Carlo med Charlotte Brandstrup som fører.        3. Pr.

Åben klasse.

Kleiner Münsterländer Münsterleddets Findus med Bo Marker som fører  1. Pr.

Korthåret Hønsehund Søborggårds´s Tenna med Henning Hansen som fører.   3. Pr.

Korthåret Vizla Bonnie med Randi Jespersen som fører.                         3. Pr.

ME.

Foto : Alex Thiesen.