Offentliggjort den: 01. februar 2017

Nyhedsbrev fra kreds 1 - februar 2017

I dette nyhedsbrev kan du læse mere om kæbeindsamlingen, haglskydeprøven og så vil vi meget gerne opfordre dig til at støtte Danmarks Jægerforbund med en donation. Opnår vi i Kreds 1 vores mål om 101 donationer, vil Jægerforbundet tilbageføre de cirka 20.000,- til vores kreds, så vi kan bruge dem til aktiviteter i 2017.

Læs mere om det i bunden af nyhedsbrevet.

Kæbeindsamling

Så er det ved at være sidste udkald for aflevering/indsendelse af kæber fra kronhjorte.

Fredag den 17 februar er sidste chance for at få kæber fra nedlagte kronhjort med i denne omgang. Så har du, eller kender du en eller flere, der har nogle kæber til at ligge, så skynd dig at få dem sendt til Danmarks Jægerforbund - Jagtens Hus, Molsvej 34, 8410 Rønde mrk. Kæber.

Alternativt kan du kontakte Fmd. for Hjortevildtsgruppen Nordjylland Tage Espersen - tlf: 40115429, Kredsformand Grethe Jakobsen tlf: 24400051 eller undertegnede Leif Bach tlf: 40288397, der er behjælpelig med den videre transport.

Jeg kan oplyse, at vi for nuværende er tæt på 80 kæber, hvilket er rigtig flot. Men vi vil meget gerne have de allersidste med. Du får en tilbagemelding i løbet af maj måned på de kæber, der er vedlagt navn, adresse og mailadresse. Ligeledes deltager du i lodtrækningen om 2 stk. kronvildtjagter i 2017.

Haglskydeprøven

Flugtskydningskoordinator Per Lindegaard Nielsen har lavet en lille folder, der fortæller om Haglskydeprøven. Det er en god vejledning, der giver svar på nogle af de spørgsmål, der opstår undervejs inden prøven.

Du finder folderen her på Kreds 1 hjemmeside.

Kig den igennem, og har du yderligere spørgsmål omkring Haglskydeprøven så kontakt Per Lindegaard på tlf: 72246688 eller mail Plni@eucnord.dk

Donation - hjælp til selvhjælp

Når vi er i mål med 101 donationer her fra kreds 1, har vi den store glæde, at de kr. 20200,- der er indbetalt bliver genereret tilbage til kreds 1. Det er dermed hjælp til selvhjælp, og vi får i kredsen mulighed for at lave et eller flere spændende tiltag i løbet af 2017.

MEN vi modtager ikke pengene, før vi er i mål med de 101 donationer. Kredsbestyrelsen står bag tiltaget, og vi er dags dato godt halvvejs.

Jeg vil derfor opfordre til, at I går ind og støtter op om dette.

Husk man kun kan donere via person nr. eller CVR nr. Og husk det er fradragsberettiget, så det koster reelt kun kr. 100,- at få tilført kr. 20.000,- til kreds 1. Følg eventuelt det gode eksempel fra Hjørring Jagtforening hvor alle bestyrelsesmedlemmer lavede en indbetaling. Næste år sender vi bolden videre til kreds 2.

Det vil være super godt om vi på vores kredsmøde den 4. marts kan sige - VI GJORDE DET! Det kan være vores 25 års jubilæumsgave til Danmarks Jægerforbund.

Så snart vi er i mål med de 101 donationer, kommer der en hurtig meddelelse ud omkring dette.

Kig nedenstående - og støt det med det samme!

På forhånd tak for hjælpen/støtten ;-)

Gør noget godt - støt jagtens sag

Du skal vide, at din donation er værdifuld. Donerer du 200 kroner til Danmarks Jægerforbund, får jagtens sag langt mere igen. Det skyldes reglerne fra SKAT.

SKATs regler betyder, at hvis blot 100 personer eller virksomheder donerer 200 kroner, så kan Danmarks Jægerforbund opnå en momskompensation. Det er en kompensation, der kan vise sig at blive mange penge værd for jagtens sag.

Donationerne betyder også, at Danmarks Jægerforbund kan opnå en §8a-godkendelse. Det er en godkendelse, som er vigtig for frivillige organisationer, da den hjælper med at sikre offentlige tilskud til alle dele af Danmarks Jægerforbund.
Derfor kan din donation blive mangedoblet og dermed give endnu mere jagt og natur for pengene.

Momskompensationen bidrager med over en million kroner til Jægerforbundets økonomi. Det er penge, der blandt andet går til det lokale jagtforeningsarbejde med alt fra hundetræning til klubaftener, vores politiske arbejde med fx jagttider og våbenlov, forskning i vildt og natur og meget andet, som du kan gå på opdagelse i på vores hjemmeside.

Så nemt er det at støtte jagtens sag

Du kan støtte jagtens sag på flere måder:

• Støt med Mobilepay eller Swipp: Du kan vælge at donere 200 kr. via Mobilepay eller Swipp på tlf. 2780 2858.
  • Støt med en bankoverførsel: Du kan også vælge at overføre 200 kr. til Jægerforbundets konto i Jyske Bank: Reg. nr. 7854 / Kontonr. 0001375529.

Opnå fradrag for din donation
Du kan få skattefradrag for de penge, du donerer. For at det kan lade sig gøre, skal vi kende dit CPR- eller CVR-nummer. Hvis du angiver det på donationen, så indberetter vi det for dig til SKAT.

Er du privatperson?
Støtter du som privatperson, så skriv:

Jagt + dit CPR-nummer

i tekstfeltet, så indberetter vi din donation til SKAT.

Vil du støtte som virksomhed?
Støtter du som virksomhed, så skriv:

Jagt + CVR-nummer