Introduktion til tillidsmandsarbejdet i DJ

Tidspunkt: tirsdag d. 2. maj 2017 kl. 17:00 - tirsdag d. 2. maj 2017 kl. 22:30
Sted: Rold Storkro
Registrering slutter tirsdag d. 18. april 2017

Dette kursus henvender sig til dig, der er tillidsmand i hovedbestyrelsen, kredsen, jægerrådet, jagtforeningen eller i et udvalg og er en introduktion til tillidsmandsarbejdet i Danmarks Jægerforbund.

Målgruppe: Hovedbestyrelsesmedlemmer, Hovedbestyrelses suppleanter, kredsformænd, kredsbestyrelsesmedlemmer, Jægerrådsformænd, Jægerrådsbestyrelsesmedlemmer, jagtforeningsformænd og udvalgsformænd.

Formål og indhold: I 2017 ønsker vi at gennemføre en række lokale uddannelsesaftener (4-6 på landsplan), hvor formålet er:

• at introducere til Danmarks Jægerforbunds organisation, arbejdsfelter og de services der ydes fra administrationen.
  • at medvirke til at sikre klarhed omkring DJ´s vision, mission, overordnede strategier og målsætninger, og rollefordelingen i forhold til dette.
  • at medvirke til en større sammenhængskraft i organisationsarbejdet, og styrke samarbejdet og synergien mellem tillidsfolk og administration samt få anskueliggjort værdierne.

Uddannelsesaftnerne gennemføres som forelæsninger og gruppearbejde, hvor forventninger til services fra administrationen blandt andet skal afdækkes.

Forberedelse: Udgangspunktet for kurset er kendskab til Jægerforbundets strategi, Natursyn og vedtægter.

Undervisere: Claus Lind Christensen, Joan Brønnum Kvist, Jens Kjær, Michael Stevns og Niels Søndergaard.

Kursusleder: Niels Søndergaard

Program:

Kl. 17.00-17.10: Velkomst ved kredsformand

Kl. 17.10-17.40: Intro til DJ's politiske indsatser, strategi og arbejdsformerne i DJ

Kl. 17.40-18.10: Intro til DJ's økonomi: Processer for økonomi, herunder budget, budgetopfølgning og     regnskab. Intro til økonomiafdelingen

Kl. 18.10-18.40: Intro til Politik og Kommunikation

Kl. 18.40-19.15: Middag

Kl. 19.15-20.00: Intro Rådgivning og Uddannelse

Kl. 20.00-20.15: Betjening af udvalg

Kl. 20.15-21.30: Case om tillidsmandsarbejdet i DJ - gruppearbejde om blandt andet forventninger til services fra administrationen. Dette så vi får afdækket disse forventninger og ikke mindst mulighed for at indfri dem.

Kl. 21.30-22.00: Opsamling på case og afslutning

Kurset er gratis for medlemmer af Danmarks Jægerforbund.

Tilmeld dig her