Juniorjæger

Kan du godt lide at være i naturen? Vil du gerne møde andre unge, der også går op i jagt? Er du mellem 8-15 år? Så bliv juniorjæger.

Som juniorjæger får du:

• Fødseldagsgave og julegave
  • Mulighed for at deltage i de lokale jagtforeningers arrangementer for juniorjægere.
  • Mulighed for at komme på sommernaturskole i din sommerferie og jægerskole i din efterårsferie.
  • Mulighed for at opleve naturen på tæt hold med naturformidlere og jægere.
  • Mulighed for at komme med på skydebanen.
  • Online adgang til Danmarks bedste jagtmagasin Jæger, der udkommer 11 gange om året.

Sommernaturskole

Vores sommernaturskole er et attraktivt tilbud til dig. Du får mulighed for – i samvær med andre jagtinteresserede og naturglade børn – at opleve forskellige elementer fra jagtens verden. Vi laver mad over bål, kigger efter sommerbukken, tager riffelprøve med luftgevær, laver vores egen camouflage tøj – og vi er selvfølgelig ude alle dage, sover i shelter og nyder den danske sommer.

Hvad koster det at være medlem af JuniorJÆGERklubben?

Det koster kun 125 kr. om året at være juniorjæger.

Bemærk: Når du fylder 16 år, vil du automatisk blive overført til ungdomsmedlem.

Hvorfor skal vi have juniorjægere?

I Danmarks Jægerforbund vil vi gerne udbrede kendskabet til naturen og til jagt som en bæredygtig brug af naturen. Vi synes, det er vigtigt at give børn og unge gode oplevelser i naturen, så de senere i livet udvikler sig til at blive ansvarsfulde brugere af naturen.

Juniorjægerpuljen

Danmarks Jægerforbund ønsker at støtte lokale aktiviteter for juniorjægere. Aktiviteterne skal bestå af jagtfaglige emner såsom natur- og vildtkendskab, våben og skydning, efterbehandling af vildt, madlavning med vildt, jagtetik.

Kontakt Jægerforbundet og få yderligere information om juniorjægerpuljen.